Saturday 27 July 2013

KEPUTIHAN & SHAKLEE





Assalamualaikum

SALAM RAMADHAN utk kawan2 sekalian..

arini Syaki nak berkongsi tentang KEPUTIHAN. 

cuba baca keratan akhbar di atas.. common utk WANITA kan (bukan terlampau la)..lagi2 yang dah berkahwin. Nak kene pakai pantiliner, kalau x..yew! Sangat tidak selesa bukan? lagi teruk kalau pergi klinik dan doktor kasik ubat yang kena sumbat dalam vagina tu.. ouch!




APA ITU KEPUTIHAN

Keputihan atau Fluor Albus merupakan sekresi vaginal abnormal pada wanita. Keputihan yang disebabkan oleh infeksi biasanya disertai dengan rasa gatal di dalam vagina dan di sekitar bibir vagina bagian luar. Yang sering menimbulkan keputihan ini antara lain bakterivirusjamur atau juga parasit. Infeksi ini dapat menjalar dan menimbulkan peradangan kesaluran kencing, sehingga menimbulkan rasa pedih saat si penderita buang air kecil --- wikipedia

GEJALA KEPUTIHAN

* Keluar CECAIR PUTIH KEKUNINGAN / PUTIH KELABU dari vagina.
Biasanya keputihan yang normal tidak disertai dengan rasa gatal. Jika terdapat rasa gatal, mungkin di tahap membimbangkan 
* Gejala ini merupakan proses normal sebelum atau sesudah haid pada wanita tertentu


ALFALFA & GLA UTK MERAWAT KEPUTIHAN 


ALFALFA - berfungsi untuk merawat masalah keputihan dan kesihatan dalam wanita.
Even petua dahulu kala pon memang mengesyorkan makan daun ALFALFA yang segar atau yang kering utk merawat masalah ini.. mana nak cari daun ALFALFA? jgn pening2.. SHAKLEE ALFALFA COMPLEX ada ;)


GLA COMPLEX - meregulasikan, menstabilkan hormon dimana ketidakstabilan hormon menjadi faktor berlakunya masalah keputihan.



Sebenarnya, jika diperhatikan, selepas habis haid atau hampir waktu datang haid, wanita akan mengalami keputihan. Ini disebabkan perubahan HORMON badan. Keputihan boleh disebabkan faktor lain jugak tapi masalah perubahan hormon adalah yang paling hampir dengan wanita kan. So, seeloknya ambil 2 jenis suplement ini penjagaan dalaman wanita. 

Yes, ALFALFA memanglah berfungsi sebagai rawatan setiap kali masalah ini berlaku. Tapi untuk mengawal masalah ini baik kita kawal dulu faktor yang sebabkan masalah ini iaitu HORMON. Jadi pengambilan GLA untuk mengimbangi hormon adalah digalakkan.

Dapatkan KOMBO KEPUTIHAN dgn harga mampu milik JULAI ini sempena PROMOSI GLA!!


SYAKI | 017 938 6857
Shaklee Independent Distributor
https://www.facebook.com/habbah.syakirah

No comments:

Post a Comment