Thursday 30 January 2014

After A Year Syaki & Shaklee


29 Jan 2014 : Dah 1 tahun 1 bulan aku join jadi member Shaklee. Mula-mula join Shaklee hanya sebab untuk breastfeed Adam tup-tup terjebak pulak menjual. ‘Salahkan’ group YMS, ha.ha.

Hee, hakikatnya aku memang xde bakat nak meniaga ni. In fact, memang xsuke niaga suka beli ja. Nak main harga lagi la xreti. Rasa bersalah nak jual mahal-mahal. So, kte jual harga ahli dan biasa-biasa sj la.

Pernah kawan-kawan tanya nape ko jual harga ahli? Xamek untung? Tu bukan bisnes namanya. Tapi hakikatnya, walaupun aku jual dengan harga sebegitu, dan untung xbanyak tp rezeki tu, Alhamdulillah xputus2. Seronok! Duit pon ada ja ;)

Kalau dulu, lepas payday mesti semput byr hutang sana-sini lepas gaji. Sekarang boleh senyum lebar sebab 15hb dapat plak bonus Shaklee!! sebelum join Shaklee dulu mmg harap kat habib je nak belanja apa-apa. Monthly contribution untuk saving pon sekadar cukup syarat. Sekarang, Alhamdulillah.. syukur walaupun xbanyak tp lebih dr dulu.

Sekarang aku da ada 30++ downline 1st level dan 2 orang daripadanya da jadi Supervisor. Syukur. Merasa 4 angka dengan Shaklee ;)

Dengan Shaklee ni mudah je sebenarnya.
Tak perlu nak head hunting. Produk da lama kot (58 years!) . terbukti berkesan, selamat dan natural. Kalau x, xde nya Shaklee dapat bertahan selama itu. Kan.kan. Shaklee pon halal lg la xde halangan nak consume.

Lagi 1 kan, xperlu nk simpan stok bagai. Bile orang nak br order. Semua online maa. Kebetulan plak aku dok dekat ngan branch g je walk in sana. Semuanya di hujung jari gitu. Mudah kan?

Kalau kte usaha lebih, mesti dapat lebih. Hati kena kental! Allah pon da janji ‘Man Jadda Wa Jadda’.
Alhamdulillah aku da fully settlement utk personal loan & car loan jgk. Financial freedom! Finally.. So, boleh la tolong habib bayar duit rumah dengan bonus Shaklee ni. Bertuah habib i. ha.ha

Pengalaman berada di bawah payung Jutawan, EMZ dan YMS byk mengajar dan mendekatkan aku dengan Dia. Solat dhuha, tahajud, infaq dan lain-lain. Shaklee mengajar aku rezeki yang kte dpt sebenarnya berkongsi hak dengan orang lain dan sifir 1-1 : 10. Bukan sekadar kejar sales semata tapi sebenarnya kte sedang menabung untuk akhirat. Amazing kan?!

Impian aku besar. Banyak impian nk capai by 40-year old. Aku juga berharap dapat menjadi WAHM one fine day. Anak, suami terjaga di samping punya pendapatan tetap.

IN SHA ALLAH. AAMIIN.


Syaki 017 9386857
Shaklee Independent Distributor
COD : Area Pasir Gudang
https://www.facebook.com/habbah.syakirah



No comments:

Post a Comment