Friday 12 July 2013

GASTRIK dan SHAKLEE

     

"Gastrik adalah penyakit yang menyebabkan kepedihan ulu hati kepada penghidapnya.Penghidap gastrik yang kronik biasanya dinasihatkan untuk tidak berpuasa kerana boleh memudaratkan diri. 
Antara penyebab gastrik yang utama ialah pengamalan waktu makan yang tidak statik dan tidak teratur.Seringkali penghidap gastrik terpaksa meminum air susu terlebih dahulu apabila diserang gastrik. Penghidap gastrik yang terus menjamah makanan lain apabila kelaparan biasanya akan mengalami kesakitan perut yang teramat sangat. Penghidap gastrik tidak digalakkan memakan cili, cuka, asam dan makanan berlemak sedangkan kebanyakan makanan di sekeliling kita mempunyai kesemua gabungan rasa tersebut" 

Anda tentunya tidak mahu hidup anda terus diganggu dan diselubungi oleh penyakit ini...kan..kan? 
so, apa yang Shaklee offer untuk atasi penyakit ini? 

 ENERGIZING SOY PROTEIN- ESP
ESP merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya. Kacang soya merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat ALKALInya yang dapat MENEUTRALKAN KEASIDAN  dalam perut.

Nutrien protein yang terkandung dalam ESP juga membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh ASID HIDROKLORIK berikutan proses pencernaan makanan


OSTEMATRIK
Ostematrix adalah supplement kalsium dengan magnesium dan vitamin D
Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium kerana ianya bersifat ALKALI dan mampu MENENUTRALKAN ASID dalam perut


PEPPERMINT GINGER PLUS
Shaklee Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa nyaman dan MELEGAKAN  KETIDAKSELESAAN PERUT.

Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampurkan dengan air panas untuk minuman herba semulajadi

SYAKI | 017 938 6857
Shaklee Independent Distributor

No comments:

Post a Comment